Valmatthet

Blä. Jag kan inte säga någonting intelligent om valet överhuvudtaget. Lite drygt hälften av alla röstberättigade överhuvudtaget orkade ens rösta. Av dem röstade än en gång alldeles för många på de där. :down:

Jag har bloggat om valresultat ett antal gånger tidigare: riksdagsvalet 2007, kommunalvalet 2008, EU-valet 2009, och riksdagsvalet 2011. (Jag har skrivit om senaste presidentval också: här och här 😉 ) Jag orkar inte nu. Och kanske är det en del av problemet, man blir avtrubbad. :worried:

Den som behärskar finska kan gärna läsa Äärioikeisto Suomessa – Vastarintamiehiä ja metapolitiikkaa av Li Andersson, Mikael Brunila & Dan Koivulaakso. Jag lyssnade under bokmässan på ett par diskussioner med bl.a. ett par av författarna om Europa, populismen, anti-feminismen m.m., mycket intressant – tack Ny Tid och Astra Nova. Det finns trots allt en massa engagerade, intressanta och vettiga människor i vårt samhälle. :up:

Som liten uppiggare så vill jag tipsa om den nordiska kulturfestivalen Ting i Helsingfors. Den började i torsdags och håller på till slutet av den här veckan. ⭐

Kommentera

