Klasse!

I kväll var jag med ett gäng släktingar på Klasse Tour (klassresa), ett gästspel från Tyskland på Esbo stadsteater. Den var rätt speciell, skådespelarna hade stora masker* på sig och pjäsen var nästan helt ordlös, så de måste spela med hela kroppen, vilket de gjorde mycket fint! Jag satt och skrattade rätt mycket under föreställningen, men hade ändå ett visst krypande obehag: vad jag är tacksam som inte behöver gå i skolan mera! Alla persontyperna och flera av situationerna kändes igen, nämligen :left:

En väldigt cool pjäs, hursomhelst :up:


*Jag hade en fin bild, men hittar inte kabeln till min tfn igen… Kanske senare.

Kommentera

