Heltotroligtsåmycketfolk

Jag förstår mycket väl att folk är nyfikna på Kajsabibban. Jag vet att den är fin, jag har guidat såväl IFLA-människor som media och nära&kära och alla är väldigt imponerande. Jag vet att bibban har varit stängd i månader och att uni hade sin öppningstillställning idag.

Ändå var jag oförberedd på hur otroligt mycket folk det skulle vara på bibban idag :eyes: Det måste ha varit tusentals, bokstavligen (vi får säkert veta så småningom). Så. Mycket. Människor. :ko: Jag är rätt matt efter många timmars intensivt jobb, men samtidigt upplivad. Som en kollega till mig träffande uttryckte saken när vi var på en hastig lunch: det är ju ändå för kunderna som vi har ett bibliotek och ett stängt bibliotek känns inte riktigt rätt. Nu är vi öppna, nu är vi igång och det känns bra :up:

Jag älskar mitt jobb :love: Jag fick t.o.m. möjligheten att sitta på vår "egen" våning ett par timmar och hann träffa några bekanta, det var roligt. Det har annars varit en av de största invändningarna jag haft mot storbibban, att den personliga kontakten uteblir – men här fick jag se flera av mina favoritkunder :yes:

Kom och beundra när ni är i stan 🙂

Här en bild på Läsmasken som traskade förbi medan jag höll på med annat. Det var egentligen meningen att jag också skulle bära, men jag hann inte. Är den inte söt? 🙂

6 thoughts on “Heltotroligtsåmycketfolk

  1. Anonymous writes:Oj! Lite mer än på mitt Öppet hus… Jag kommer faktiskt till stan nångång efter mitten på september för att försöka få nåtslags gradukommentarer av en viss professor, kan ju hända jag kan och hinner komma förbi och se på "ditt" hus.H. miiamaria (som tydligen inte lyckas logga in idag…)

Kommentera

