Orgelkravling i Helsingfors på måndag!

Dagens kulturtips är att en av mina kollegor ordnar en s.k. "organ crawl", eller en orgelturné i Helsingfors på måndag, i samband med IFLA (på engelska). Deltagarna kommer att få bese fyra orglar i tre kyrkor (Pauluskyrkan, Gamla kyrkan och Johanneskyrkan) och också provspela, om de så har lust :up: Det kostar 20€ och start är från Mässcentrum kl. 18.10 (utanför huvudingången nånstans, håll ögonen öppna efter en kille med en "Organ Tour"-skylt i handen) 🙂 (Man kan också joina vid Pauluskyrkan kl. 18.30)

Mer info kan hittas på Iflas Fb-sidor, Suomen musiikkikirjastoyhdistys ry:s (Finlands musikbiblioteksförening, eller vad de nu kan tänkas heta på svenska, de har inget svenskt namn) Fb-sidor eller deras hemsidor. Om det någonstans står 20€ i förväg och 25€ på plats så stämmer det inte längre. Tillägg. Jag insåg att det här blev otydligt, det är alltså 20€ för alla, inte gratis, guiden måste ju få betalt.

Det låter jätteskoj tycker jag, fast jag inte kan spela vare sig orgel eller piano :sing:

2 thoughts on “Orgelkravling i Helsingfors på måndag!

  1. Hemsolen writes:Vilken cool idé! Jag har andra planer och är kanske inte superintresserad själv, men gillar udda kulturtips. Hoppas det blir en kioskvältare!

  2. Jag tycker det hade varit kul, men nu blev det så att jag inte hann ändå, för det kom en massa IFLA-människor emot just som jag egentligen var på väg ut… Så jag fastnade och pratade med dem i stället. Bl.a. fick jag en potentiell inbjudan till Rostock att komma dit på utbyte på ett par veckor 😀 Men jag förstod att min kollega ändå hade ca 20 entusiaster på sin rundtur, så det verkar som att andra tyckte det var en kul idé också 🙂

Kommentera

