Och än går det vågor i murankaren

Här kommer ännu en samling semesterbilder. Nästa vecka lovar jag att skriva mera substantiellt – fast jag kommer säkert med en bunt bilder till från nya bibban 🙂

Vi tillbringade ett par veckor på landet och var bl.a. på helt officiell stadsvandring i den närbelägna bruksorten och beundrade rekonstruktionen av den gamla masugnen:

Det här är ett murankare, som håller ihop muren med hjälp av en lång stång genom alltihop. Smart konstruktion när man inte har murbruk. Fin term också, som jag förstås inte kom ihåg när jag skulle lägga upp bilden… 😮 Tack till Andra kattslavens skarpa minne ⭐


Fina former:

Ett vackert handtag som satt på ett gammalt hus.


En samling fantastiska tekannor och annat mintfärgat från Kupittaan savi på den lokala loppisen, helt omöjligt att avstå från dem. Andra kattslaven ville ha den största av tekannorna och jag insisterade på att vi måste köpa den mindre versionen också för att få ett matchande par 😮 Vi som borde rymmas in i en liten tvåa till hösten, aja baja. Men är de inte underbara? :flirt:


Ett bröd som råkade passa perfekt i vår brödkorg!


Vi strövade i skogen och konstaterade att det blir ett fint bärår i år. Fast inte just här, kanske 😉 Jag älskar den här sortens finska natur, karg och grön samtidigt.

2 thoughts on “Och än går det vågor i murankaren

  1. Ping: Blå toner mot blå himmel | En kattslavs dagbok

  2. Ping: Återerövring – En kattslavs dagbok

Kommentera

