Grönt är skönt (och rött är gött)

Ni har säkert undrat hur vår säckodling framskrider :confused: Jodå, det växer och mår fint, när vi väl blev av med myrorna – kanel var ett nytt medel för mig, vi brukar använda FunLight på landet, men det vill man kanske helst inte hälla på nåt som man ska äta… :right:

Så mycket grönt! :eyes:

Här (bilden nedan) växer det bl.a. vattenkrasse, rucola och nån sorts japanska bladgrönsaker som någon hittat och tyckte att såg roliga ut 🙂 Att odla krasse på friland är nåt jag lärde mig av vår mormor, hon hade alltid sånt i landet och det blir så mycket godare än på bomull eller hushållspapper :up:

Potatisen verkar inte majnda alls att stoppas i säck före den kommer i påse, eller kanske ångkokare är sannolikare? 😉

Årets första rädisa som jag gallrade bort och åt upp. Njam. :p

Här ser ni lite mer av omgivningarna också. Ganska grönt där också, som det ofta är i betongförorter, mellan husen 🙂

2 thoughts on “Grönt är skönt (och rött är gött)

  1. Inte sant :happy: Jag hade faktiskt inte trott att det skulle växa såhär fint såhär snabbt! Igår och idag har Yle varit och filmat oss. Med lite tur så kan ni se mig skymta förbi i Gerillaodlarna någon gång i juli, jag hann tyvärr inte vara med så mycket, men åtminstone skötte jag grillen (grillodlare?) :chef:

Kommentera

