Groovy, man, groovy

Jag lyssnar just nu på ett nytt radioprogram på Vega som heter Groovetorsdag, som går ut på ett antal musikintresserade personer som pratar om och spelar jazz, blues och soul – jag diggar konceptet :up: Efter att Mikael Wiiks nattjazzprogram avslutades så tycker jag att Vega har försummat den musiken lite, så det glädjer mig verkligen att de hittat på det här. (Lite extra kul är det att en av redaktörerna är en gammal studiekompis ;)) Som jag sagt tidigare så ogillar jag flödesradio, men den här sortens specialmusikprogram är roliga. (Min musikprogramsfavorit på Vega var numera tyvärr avslutade Öronfröjd.)

I Groovetorsdag hörde jag nyss att Bobby McFerrin kommer att uppträda i Musikhuset den 12 juni. Bobby McFerrin återupptäckte jag nyligen tack vare den där pentatoniska grejen jag skrev om tidigare, om man nu kan kalla det att återupptäcka, när jag egentligen bara kände till en låt av honom. Jag tycker han är sjukt cool och skulle gärna gå på hans konsert. Måste fundera på saken 😎

2 thoughts on “Groovy, man, groovy

  1. brorsan writes:Jag vågar inte kolla vad biljetterna kostar. Är väl som Sade antar jag, som jag så skulle viljat gå på men inte för 85€.

  2. Enligt den sidan jag länkar till i posten så kostar biljetterna 65/55/45/35€, men jag vet inte riktigt vilka kriterier de olika priserna går enligt, om det är platser eller rabattgrupper, för Lippupalvelus sidor har legat nere sen igår :down: 35€ skulle ju inte vara så farligt, jag skulle ändå gå för att lyssna mera än för att titta.

Kommentera

