The World Weird Web

Det finns så mycket knasigt på webben 😀 Brorsan skickade mig t.ex. den här länken med hur man får fyrkantiga ägg. Visst är det kul, men vem funderar överhuvudtaget ut en sån pryl? Vad är det för fel på äggformiga ägg? :left:

Relativt vanebildande och mycket roligare än att lägga Spindeln femtioelva gånger är att lägga pussel online. Det är hemskt praktiskt, för man tappar aldrig bort några bitar… 😮

Via tidigare nämnda serie Wondermark så hittade jag idag den här videon: ”Angry beard”. Otroligt fascinerande vad folk hittar på att göra videon om. 😎

Glad påsk på er 🙂

Tillägg: Jag glömde ju helt att länka till den här bedårande tumblren med bilder på uttrar som ser ut som Benedict Cumberbatch (han som spelar Sherlock i den moderna BBC-Sherlocken :love: ) och så en väldigt underhållande post med förslag på uppföljare här. 😀

7 thoughts on “The World Weird Web

  1. miiamaria writes:Jag fick en form för att steka hjärtformade ägg i julklapp. Funderar fortfarande på vad för "vettigt" jag kunde ha den till men jag tror jag ska försöka göra en dörrkrans runt den nästa advent…

  2. Cute. Men om man steker ägg i en form så går man ju miste om det delikata knapret i kanterna av vitan… Kan man kanske återanvända den som pepparkaksform? 🙂

  3. Anonymous writes:Näe jag tror den är helt okvalificerad till pepparkaksdeg. Helt fel typs plast/silikon. Men jo, lite sött är det ju. Kanske. Eller årets onödighet ;O (Däremot tycker jag till min förvåning om plastägget som talar om när frukostäggen är klara som jag också fick här en gång – att jag skulle använda det flitigt trodde jag aldrig…)

  4. Hjärtformade omeletter låter ju gulligt :)Ibland kan man förvånas över vad som är bra prylar i köket – vi har en liten gummitub som man ska sätta in vitlöksklyftor i och rulla mot bordet för att skala dem. Funkar faktiskt utmärkt :up:

  5. Temumriken writes:Jag brukade göra fyrkantiga ägg när jag var liten, hade en anordning av papp som kom med Kalle Anka. Det finns dessutom en legendarisk serie om ett land där allt är fyrkantigt och där fyrkantiga höns lägger fyrkantiga ägg, som sedan importeras till Ankeborg för att de är så lätta att stapla. Så det var lite kul.

Kommentera

