Aktivitetsrapport

Den här helgen har jag verkligen sysslat med en massa olika saker. Först har vi haft vår folkkompott – folkdanstillställning / kulturknäpp osv. – det blev riktigt lyckat och vi hade hemskt roligt och likaså deltagarna, tror jag (det sa de i alla fall). Jag lade upp en post om jippot på lagets blogg med en del bilder, klicka här.

Efter jippot jag jag med spelmännen på favoritkrogen New Bamboo Center, som var ännu mera smockfull än vanligt, eftersom de nu kommer att ha semesterstängt i två månader :eyes: Hur ska man stå ut :awww: Det har varit andra kattslavens och mitt stamställe i många år och är numera ett av de få ställen vi kan gå till, eftersom de utan åthävor går med på att laga till specialanpassad mat (nej, inte den sortens specialrätt!) till andra kattslaven.


Mysig krog. Mycket ofinsk, man får tränga in sig med en massa vilt främmande människor om det är fullt. 😎

Sedan firade jag Earth Hour på kvällen genom att ligga på sängen i skymningen. Väldigt stämningsfullt. Jag somnade förstås ganska snabbt 😉

På söndagen lyckades jag äntligen, med benäget bistånd av andra kattslavens mamma, beskära och omplantera mina blomster :up: Jag känner mig alltid så hemsk när jag klipper i dem, så jag behöver moraliskt stöd. Man borde ju göra det tidigare om våren – å andra sidan så är våren tydligen långt borta…


Jag tror vädret med oss lura aprillo: utsikt idag på morgonen. På finska kallar de det "takatalvi", bakvinter. And how.

Det jag däremot inte lyckats prestera den här helgen, eller idag, är förstås den uppsats i bok- och bibliotekshistoria som har deadline idag 😮 Morgen, Morgen…

One thought on “Aktivitetsrapport

  1. Ping: Oh frabjous day! – En kattslavs dagbok

Kommentera

