Nattvak(t)

Idag gick jag och tittade på dansk skräckfilm på Filmis: Nattvakten. Jag tvekade länge om jag skulle gå eller inte, det är alltid lite riskabelt att gå på skräckfilm ensam 😮

Den var riktigt bra, äkta ruggig på sina ställen, t.o.m., men jag kommer nog att kunna somna utan problem – sitter här och nickar, de facto, efter att ha sovit oregelbundet ett antal rad i rad, så nån desto längre recension blir det inte idag.

Däremot är jag lite orolig för min danska. Jag hade faktiskt lite svårt att hänga i svängarna och fick läsa texterna åtminstone hela första halvan av filmen. Det påminner mig om när jag såg Festen (fantastisk film!), där förstod jag inte mycket mera än att "hold keeft" är tänkt som kraftuttryck 😎 Jag är ju nordist och mycket för skandinaviska, så hänger jag inte med på film ens. Här måste övas inför Nordlek :insane:

2 thoughts on “Nattvak(t)

  1. Jo, jag vet, men filmen var trots allt från 1996, inte helt ny. Dags att öva lite :knight: Jag klarade däremot norskan rättså obehindrat på kursen här förra månaden, det var flera som inte riktigt hängde med i tröndsk, så den andra ledaren, som var från Oslo, fick översätta…

Kommentera

