Kvinnodagen till ära

Kvinnodagen till ära ska jag ha en länk- och tipsblogg 🙂

Kloka Peppe skrev häromdagen att bloggare emellanåt är snåla med att länka till andra – här kommer ett antal temafavoriter ⭐

Först så kommer här en repris på TomatoNation
-Sars kolumn om feminism från närmare nio år tillbaka, men fortfarande läsvärd: Yes, You Are :knight: Här finns förresten mera feministisk läsning-tips från samma sida.

Så kan ni också gå och läsa Lady Dahmer för en högljudd, provocerande och välformulerad feminist, bl.a. skriver hon väldigt bra om hen-debatten :up:

Jag rekommenderar dessutom Linus Fremin för en likaledes välformulerad och ofta väldigt personlig blogg om feminism och hbt.

För den som inte har något program för i kväll så rekommenderar jag en konsert på Sandels i kväll kl. 19

Med kvinnoenergi arrangerad välgörenhetskonsert där begåvade kvinnor/ artister framför sina egna och andras låtar halvt akustiskt. Medverkande: Emma Salokoski Voices, Lena Lindroos, Daniela Fogelholm, Anne Carlsson, Karolina Sveiby m.fl.

(Själv ska jag gå på vampyrfilm 😉 )

Till slut ger jag er supercoola Amanda Palmer med Map of Tasmania! 😎

(Text finns t.ex. här.)

Kommentera

