Kvittrat

Det var ju ett riktigt spännande val i söndags, jag satt och hoppade på stolen och jublade när Haavisto gick om Väyrynen :yes: Jag tycker det var lite skrämmande att Väyrynen kom så långt – jag trodde verkligen att han var helt ute som politiker. Tydligen är han populär i obygderna ännu.
Det är kanske som Marcus Rosenlund uttryckte det på Twitter under kvällen:

Nej, vi har sannerligen inte sett det sista av Väyrynen. Senast då det bara är han, Keith Richards och kackerlackorna kvar… #valet2012

:left:

Jag följde med det svenskspråkiga Twitterflödet med hashtaggen #Valet2012 under valkvällen, det var rätt kul. En av de bästa var helt klart den här, den blev återkvittrad så många gånger att jag tappade bort originalet, jag tror det var "mannssa" (Sara Mannsén) som sa :

"Finland kan inte ha en president som har en man till make. Hm – Finland har i 12 år haft en president som haft en man till make" #valet2012

😀

Om det förresten är någon som råkar ha en biljett över till Ultra Bras stödkonsert till förmån för Haavistos kampanj så säg till! :sing:

Apropå Twitter så har Manu Londén börjat twittra "nyheter" från inbördeskriget, kolla här. (Han har skrivit mera om projektet här.) 😎

Kommentera

