Om att kunna påverka sin arbetsplats

Jag berättade i våras att jag hade lyckats kalla våra centraliserade tjänster för "suljettu osasto", dvs. "sluten avdelning" 😮 På sistone har jag märkt att uttrycket helt tydligt fått fotfäste hos mina kollegor som sköter införskaffning och katalogisering av böcker i det här huset – de talar helt naturligt om "här på den slutna avdelningen". Jag har uppenbarligen gjort ett bestående intryck på min arbetsplats 😀 Det finns ju olika sätt att skaffa sig ära och berömmelse 🙄

Kommentera

