Mamma Mu diggar musik?

Jag fick en helt underbar liten videosnutt av en gammal god vän som jobbar på KAVAs bibba och alltså stöter på en del kul den vägen. Det är från Svensk mediedatabas Det är några typer som spelar When the Saints för en flock kor – direkt vrålbedåriskt 😉 Jag lyckas inte lägga in videon här, men gå hit för att titta och dessutom lyssna på flera ljudfiler med kulning – gammalt klassiskt sätt att locka på djuren. Där finns också bl.a. vallåtar på näverlur :up:

Jag har förresten en kulning från Nordmans första skiva som ringsignal på på min mobil 😎

6 thoughts on “Mamma Mu diggar musik?

  1. Jag hade lite problem med det igår också 😦 Försök igen senare. Annars är direktlänken till YouTube här, men då får man inte alla de andra roligheterna 🙂

  2. Temumriken writes:Jag har nog hört om bönder som spelar musik för sina kor och påstår att de mjölkar bättre då, så inte är det omöjligt att de är musikaliska. Elefanter kan spela instrument, så varför skulle inte kor kunna digga jazz?

Kommentera

