Spice It Up For Mama

Jag fick trevligt sällskap på Stefan Sundström igår – och han var superb, en otrolig röst den karln har 🙂 Den är inte direkt vacker, men helt säregen, "kännspak", skulle en finlandssvensk säga 😉 Jag gillade också all intertextualitet i såväl låtarna som mellansnacket – jag är ju inte litteraturvetare för inget 😮

Förutom att lyssna så diskuterade vi också olika typer av musik, vad vi gillar och inte gillar och en i sällskapet ansåg att filmatiseringen av Chicago från 2002 var dålig. Jag tycker att den är överraskande bra – framför allt diggade jag verkligen idén med att Roxie ser allt som händer i form av musikalnummer. Se t.ex. det här exemplet med Queen Latifa som fängelseföreståndare. Medge att hon är superhot! :devil:

Jag önskar att hon skulle sjunga mera sånt här, i stället för rap…

Kommentera

