Musicmusicmusic

Rent formellt är det väl lördag, men det låtsas jag inte om; har jag sagt att jag uppdaterar fredagar så gör jag det. 🙄 Det är fortfarande fredag, eftersom jag inte lagt mig än. Det beror på att jag varit ute och rumlat, dvs. avfirat en kollega som ska byta jobb. Vi satt på en krog i Hagnäs och när kvällen blev senare så började det spela ett liveband. Först blev jag lite småirriterad, för det blev mycket svårare att prata, men sen började det rycka i benen på mig och jag måste gå och dansa så smått. Alla andra på krogen satt och glodde, men sedan jag stått och skämt ut mig en stund så började det komma andra också och efter ett tag så var det nyskapade "dansgolvet" fullt med människor som dansade – feelis! :hat: Musik är till för att man ska dansa, tycker jag – åtminstone svängig jazz på en offentlig lokal 😉

På hemvägen promenerade jag längs med Sörnäs strandväg och noterade att Flow-festivalens publik gärna cyklar, men inte nämnvärt bekymrar sig om detaljer som hjälm eller lampa. Av de närmare hundra cyklister jag mötte så såg jag en handfull hjälmar och en – en – cykel med lampa. Mitt i den varma, men mörka, augustinatten, bland alla in-till-stan-vandrare cyklade de glatt på utan ljus eller hjälm. Jag är förundrad – de kan inte inse hur dåligt de syns.

Det är för all del fullmåne inatt – oyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyl 😉

Kommentera

