Julinatt

Jag har sorterat pappershögar hela dagen(!) i stället för att njuta av den vackra dagen utomhus. I stället blev jag lämpligt genomstekt här hemma – en hel glasvägg mot söder har sina sidor i juli, men den ger underbart mycket ljus på vintern 😉 Brorsan ringde sen i det rätta psykologiska ögonblicket och lockade tackochlov ut mig på en kvällsmotionsrunda. Den drog ut så mycket på tiden att jag sen cyklade hem missinassen genom Viks naturskyddsområde. Det har varit så varmt och torrt att det fortfarande doftade lite torrt i skogen och jag inte frös i min kortärmade tröja, men det fanns kyliga stråk i luften, speciellt när jag cyklade genom dimslöjorna vid ängarna och tänkte på Erlkönig… Jag älskar sommarnätter :heart:

Kommentera

