Helgens bildskörd

Jag har ägnat några dagar av min semester åt att åka till Det Forna för att assistera föräldrarna. En av mina betungande uppgifter var att åka med k.far till Uppsala för att få tag på en koppling. Där passade vi på att sajtsa lite, bl.a. besökte vi anrika Ofvandahls och jag åt en smarrig Catalan :p (såg ingen Napoleoncanapé! 😉 )

Inredningen på Ofvandahls har nog inte ändrats nämnvärt på de senaste 100 åren 🙂

Uppsala högar ville jag gärna se! De var stiliga, tyvärr får man pga erosion inte mera bestiga dem annat än med guide.
Tillägg: Jag tycks ha utgått lite för friskt att alla naturligtvis vet vad det är för högar – där ser man hur lätt det är att utgå från att andra har samma kulturarv som man själv, speciellt som jag numera bor i ett annat land 😮 Högarna är alltså forngravar, inte f.d. soptippar. /Kulturarrogans av

Förutom Uppsala så roade jag mig med skogsarbete och så sorterade jag ut lite av fjolårspotatisen…

2 thoughts on “Helgens bildskörd

  1. Jovisst, men de hade redan satt tillräckligt med potatis. De här gick nog att äta när jag tog bort groddarna, en del av dem i alla fall 🙂

Kommentera

