Söndagskulturtips

Vi lyssnade på ett intressant program i morse, en intervju med Åsa Nilsonne om mindfulness. Där kom en hel del spännande saker om hur våra hjärnor fungerar. Man kan lyssna på programmet på Arenan, mera info om det finns här.

Så såg jag att BBC:s moderna Sherlockversion äntligen ska börja sändas i Finland! Den som har TV kan se den på TV1 kl. 19 idag. Jag har redan sett den, för jag läste så mycket om den på en engelsk blogg att jag bara måste skaffa den. Jag har inte ångrat mig – jag tycker den är helt härlig! Den går en fin balansgång mellan dagens värld och ursprungstexterna och skådespelarprestationerna är imponerande. Martin Freeman (som ska spela Bilbo i The Hobbit) fick de facto ett Bafta-pris för bästa manliga biroll. Själva serien fick pris för bästa dramaserie 🙂 Rekommenderas alltså :yes:

4 thoughts on “Söndagskulturtips

  1. gammelmoran writes:Tack för tipset, Verkligen välgjord. Men mina åldriga öron hade svårt att hinna med SH.s prat i synnerhet med hög musik i bakgrunden.

  2. Roligt att du gillade den 🙂 Det är sant att den emellanåt går lite snabbt, men jag tänker mig att det bara illustrerar Sherlocks blixtsnabba tankeverksamhet…

  3. Maria writes:Intressant om mindfulness! Jag visste inte vad det går ut på, har tidigare avfärdat den som en övergående (humbug)trend, men blev riktigt tänd på att ta reda på mera.. 😉

  4. Jag lyssnade också först bara med ett öra, helt enkelt för att det var K3, men så blev jag också intresserad, främst för att det inte bara var "positivt tänkande gör dig frisk" 🙂

Kommentera

