Städande kvinnor slamrar!

I kväll ska andra kattslaven och jag gå på på Filmis, förlåt Orion, på Aelita, en sovjetisk sci-fifilm från 1924 med livemusik av Cleaning Women. Hur coolt är inte det! 😎 (Ny chans i morgon för den som blev intresserad.) Jag gillar verkligen konceptet med gammal stumfilm och livemusik – vi var en gång och såg på Tjuven från Bagdad i Finlandiahuset med en helt symfoniorkester som spelade Rimskij-Korsakovs Scheherazade (om jag inte missminner mig), det var fantastiskt.

Cleaning Women är nästan så långt från klassisk musik som man kan föreställa sig – min underbara vän som jobbar på Kava (och har lovat oss biljetter till i kväll :love: ) har demonstrerat videon för mig 🙂 Här kan ni bedöma skrammelnivån själva. Kolla in instrumenten! De påminner mig på något sätt om Kaizers Orchestra :headbang:

Kommentera

