I am the mask you wear?

Jag upptäckte igår kväll att det numera finns ett TravelSpa på Helsingforsbåtarna :up: Jag har i många år önskat mig massage på båten och äntligen är det då möjligt 🙂 Så i morse var jag på ett kort "godmorgonprogram", vilket innebar en stunds massage, en ansiktsmask och lite massage av hårbotten. Ett trevligt sätt att börja dagen 🙂 Jag är inte helt övertygad om ansiktskrämen, den är visserligen skön (jag blev väldigt mjuk och len), men den doftar rätt starkt av någon oidentifierbar kemikalisk substans. Men den skulle vara "extra bra för min hudtyp", hette det. Jag känner mig som nåt ur en bok, närmast en chick lit av det urbana slaget, där hjältinnan unnar sig en ansiktsbehandling och champagnefrukost när hon riktigt ska skämma bort sig. Jag skippade dock brekkaren (det skulle också ha funnits att tillgå) och åt helt oromantiskt en tallrik gröt á 1,80€ för att kompensera min utsvävning 😮

4 thoughts on “I am the mask you wear?

  1. SivÖ writes:Åh, det låter härligt! Jag har ett presentkort till Nådendals Spa som jag inte ännu lyckats utnyttja, måste nog ta mig i kragen och beställa övernattning och diverse behandlingar…

  2. Temumriken writes:Härligt härligt, lite lyx ska man nog unna sig ibland. Ska också på spa i helgen, till det mycket glamorösa Sjundeå.

  3. Nu får jag lust att tillbringa en helg på ett spa jag med, i stället för bara en halvtimme 🙂 Kanske nåt att önska sig till nästa gång jag fyller jämnt? Senast så samlade ett gäng vänner ihop till ett presentkort på en helkroppsmassage med aromterapi och det var helt underbart! :love:

  4. Det är intressant att jag inte kommer åt att se spammeddelandena när jag är inloggad, än mindre dilita dem 😦 Det är nåt nytt. Tillägg: Loggade ut för att kolla och numera ser det ut som fem kommentarer fast det bara är fyra, men själva meddelandet syns inte mera. Bra bra 🙂

Kommentera

