Inte alltid så stor skillnad…

Jag var på ett personalmöte idag, där det bland annat diskuterades sjukfrånvaron. Jag ville förklara något om skillnaden mellan att vara i kundtjänsten och att jobba på någon avdelning där man inte träffar hundratals (potentiellt smittobärande) människor varje dag. I hastigheten använde jag uttrycket "suljettu osasto" (dvs. sluten avdelning) och en våg av skratt svepte över salen 😮 Det är inte så lätt alltid, det här med finska.

Jag är tacksam över att jag i alla fall kan glädja mina medmänniskor och alla vet ju hursomhelst att bibliotekarier är lite… egna 😀

5 thoughts on “Inte alltid så stor skillnad…

  1. Temumriken writes:Hehe, jo, somliga är det nog säkrast att hålla bakom lås och bom för allmänhetens bästa 😛

  2. Koko writes:Som Conan the Librarian :)Jag kommer inte åt att logga in av någon anledning 😦 Jag sitter på båten, men här finns satellitnät (det skulle finnas trådlöst dessutom, men hittar inte) á 1€/7min :eyes: Så tillåter den mig inte att logga in 😦 Mutter mutter. Det är ju fredg, jö = uppdateringsdags :spock:

  3. Oj, jag tänkte den inte inte på att Opera inte godtar smileys om man inte är inloggad… Så här ska eyes se ut :eyes: och det här är Mr Spock: :spock: 🙂 och 😦 räknar jag med att är allmänt kända 😉

  4. Anonymous writes:Hahaa, vad bra att du kunde förgylla arbetsdagen för några och hoppas att du själv ännu får jobba kvar på den öppna avdelningen 😉

  5. Jaa, var ska jag nu tro att jag ska få jobba, satt ett par timmar inlåst i ett förråd och kollade böcker som skulle till Depåbiblioteket idag 😉

Kommentera

