Favorit i repris

Jag är trött idag och orkar inte riktigt vare sig studera eller skriva nåt vettigt, så jag ska dela med mig lite av kvällens underhållning i stället…

Den här har förstås på förekommen anledning snurrat runt i cyberrymden en hel del på sistone, men om någon inte sett&hört den (på länge) så får ni här Tage Danielssons alltid lika ruggigt aktuella monolog om sannolikhet…

En av de relaterade videon som YouTube erbjöd var följande lilla pärla ur Gula Hund. Den är förstås inte lika skandalös mera idag som 1966, men jag tycker fortfarande den är väldigt kul :p

Fast egentligen undrar jag varför den här är så kul, när jag tycker att tonårskillar som sitter och kör v-mantra på metron är så jobbiga. Det bästa jag hörde var en kompis mormor (hette det) som efter att en stund suttit och lyssnat på killen som satt och muttrade vittuvittuvittu (osv.) helt lugnt sa "ootsä kateellinen?" (Är du avundsjuk?)? 😀

2 thoughts on “Favorit i repris

  1. Maria writes:Hej!Jag har läst din blogg nu en tid, men inte vågat mig på att kommentera förrän nu..Hasse och Tage väcker vaga minnen till liv från en tid då jag var liten och vi med familjen ca en gång om året åkte till Österbotten för att träffa släkten. Det som alltid slog mig där, var vilken annorlunda verklighet de levde i, iochmed att de följde med Sveriges TV och annars också var mycket mera orienterade västerut än mot huvudstaden i söder.Det här med v-mantrat hittade jag av en slump ett blogginlägg om som jag tycker motsvarar mormoderns kommentar.. http://myytinmurtaja.blogspot.com/2008/10/normal-0-false-false-false.html

  2. Hej Maria, så trevligt att du kommenterar 🙂 Hasse&Tage är definitivt ett väldigt svenskt fenomenen. Ett självklart kulturarv för mig, men inte så hemskt bekant i Finland, vilket jag ibland glömmer… Tack för länken, den var kul 😀

Kommentera

