Dagens i-landsproblem

På hemvägen idag gick jag via vår lokala Alepa och noterade en lapp om att de kommer att stänga om ett par veckor. Några veckor senare ska det öppna en ny, stor S-market i det nybyggda komplexet i stället. Så nu måste man för det första komma ihåg att handla nån annanstans under de veckorna (och jag har ingen butik i jobbändan heller, pga. megalomanbibbabygget) och för det andra överlag vänja sig vid att gå till butiken före kl. nio på kvällen. Jag minns när Alepa började med sina sena öppettider, jag tänkte att "vem vill nu handla till elva på kvällen", men faktum är att jag gör det regelbundet 😮 Överlag handlar jag där rätt så ofta, inte för att den är speciellt välsorterade eller ens särskilt billig, men för att den ligger bra till och är öppen sent. Dessutom är personalen helt trevlig. Hur ska jag kunna anpassa mig till vanliga öppettider igen? 😉 Vi ska hoppas att de har de där spanska avocadosarna som jag ätit på sistone i Smarketen – de kan kompensera för många brister! 😀

Kommentera

