Happy cat

Jag såg en så rolig flaska i Alko häromdagen. Jag köpte det inte, för det marknadsfördes som "halvsött" och jag ville inte riskera en flashback till skoltiden. Flickorna delades nämligen upp i två läger i skolan, antingen var man en sån som drack sött vin (äckelsliskig Liebfraumilch, eller "Libis"), eller så drack man torrt (ettersur skruvkorks-Soave). Båda var hemska på sitt eget speciella sätt. Jag tyckte att Libisen var snäppet värre, men vi talar grader i helvetet 😀

Det här ser i alla fall väldigt trevligt ut!
Glad Valentinodag :flirt:

4 thoughts on “Happy cat

  1. SivÖ writes:Oj, Soave, det hade jag glömt! Jag var mer en halvsöt flicka på den tiden så jag drack Köningsmosel som jag brukade bunkra upp med då jag åkte båt. Eller Marlis Omenaviini ifall jag inte hade åkt båt.

  2. Omppu, just det ja, det fanns också 🙂 Jag kom egentligen att tänka på det här med vilka viner man drack som ung när vi hade en vindiskussion på en fonduekväll i helgen. Fonduen var god (det var förbluffande enkelt att laga ostfondue) och vinerna likaså, men av någon anledning kom vi in på ämnet skräckexempel :DDrack du också sånadär hemska drinkar på blå Curaçao+vodka+Sprite – minns inte vad den hette…? :p

  3. SivÖ writes:Blue Angel! O ja! Och liknande saker, som San Fransisco (vad den nu innehöll) och Pisang Ambon+vodka+sprite.

  4. Ryys. Nuförtiden dricker jag sällan drinkar, men uppskattar att det blivit in med tranbärsjuice (eller var det iaf senast jag var ute…), för det är gott utan att vara äckelsött 🙂

Kommentera

