Eggses! (Confessions of an ovo-lacto-aholic)

Jag skulle antagligen förhållandevis enkelt kunna sluta äta kött, jag är ingen stor karnivor. Jag skulle troligen kunna skippa fisken också (fast jag skulle sakna strömmingen och strömmingsmarknaden 😉 ) Men jag måste säga att ägg är något jag inte vet hur jag skulle klara mig utan! (Ost är helt uteslutet, I'm just crackers about cheese 😀 ) När man kommer hem sent och fullkomligt uthungrad efter en lång arbetsdag och flera timmars grupparbete (där man bara har ätit pepparkakor) så finns det inte ens tålamod att tina en fryspizza, men en ört-ostomelett tar inte många minuter att fixa och ägg är så gott! Man kan naturligtvis steka lite marinerad tofu, det är inte så dumt det heller, men ägg är bäst :p

Kommentera

