Bloggtips för bibliotekarier (eller andra fascinerande av den mänskliga naturen)

Jag stomlade över en bibliotekarieblogg igår och fastnade ett bra tag (skyller på att jag var så trött att jag ändå inte orkade studera hela kvällen/ natten.). Den här personen jobbar i lånedisken på ett bibliotek någonstans i Sverige – möjligen på västkusten, men det kvittar. För många av hennes kundtyper känner jag precis igen :doh: Inte alla, eftersom jag jobbar på ett vetenskapligt bibliotek och inte på ett allmänt, men tillräckligt många för att vara omåttligt road. Dessutom är jag en flitig besökare på stadsbibban. Den mänskliga naturen är ibland skrämmande lika. I give you: Arga bibliotekstanten. :headbang: ⭐

2 thoughts on “Bloggtips för bibliotekarier (eller andra fascinerande av den mänskliga naturen)

  1. En rolig blogg, men texten passar inte alls in på de underbara bibliotekarier jag stöter på för jämnan. Inte nog med att de är glada och vänliga, de är också hjälpsamma, kunniga och roliga. Plockar fram böcker man bara andas om.

  2. Jag uppfattar det mest som att det är hennes sätt att släppa ut sina frustrationer, jag är övertygad om att hon är trevlig mot kunderna 🙂 Dessutom är jag övertygad om att du är trevlig mot bibliotekarierna! :up: Det vi avskyr mest är folk som tycker att de har rätt att vara otrevliga mot oss för att vi jobbar "för dem". Det är trist.

Kommentera

