Varav huvudet är fullt talar bloggen

Jag noterar att det här inlägget blev oerhört spretigt, men jag känner mig lite spretig, så det må vara hänt. De här sakerna funderar jag på just nu:

Tyvärr snöade det på förmiddagen idag, så jag såg ingen solförmörkelse, noterade bara att det blev lite mörkare än vanligt, om man nu kan säga att nånting är ovanligt mörkt på vintern :right:

På nya jobbet är det tackochlov ännu ganska lugnt. Jag pluggar kyrilliska bokstäver så gott det går, men det är nog tusen saker att lära sig – igår var jag så trött att jag inte orkade göra nånting alls efter jobbet, drack en kanna Oolong och åt ett par karelska piroger, läste en stund för att varva ner och somnade ovanligt tidigt. Idag ska jag studera, tänkte jag, är marginellt piggare. (Mycket marginellt.)

En trevlig sak är att jag är betydligt närmare Espresso Edge nu och har lyxat mig med deras lunch, bestående av soppa och smarrig macka, eftersom Unicafé ändå är stängt :p

Apropå mat: Åtminstone PappersPeppe och SivÖ uppmanar till "sluta slänga mat"-kampanjen som började här (mera om saken här, här och här). Det är en prima idé, vi köper helt för ofta sånt som inte går åt. Speciellt frukt 😦 (Vad göra med halvskruttiga äpplen?) Och så har jag en tendens att hamstra burkar och stapelvaror "för säkerhets skull". De kom i och för sig väl till pass när jag var däckad i flunsa förra vintern, men mindre hade räckt. Så jag ska försöka haka på det här. En liten insats gjorde jag igår när jag köpte ett paket karelska piroger, en påse bröd och en yoghurt som alla var nedsatta pga kort datum. Spara pengar och miljö på en gång – så praktiskt :up:

2 thoughts on “Varav huvudet är fullt talar bloggen

Kommentera

