Snöig självständighetsdag

Idag har det bara yrt snö hela dagen… Jag tog några bilder, men hittade förstås inte kabeln när jag skulle flytta över dem (otroligt, är det inte? Inte att jag inte hittar den, men att man kan ha huset fullt av kablar utan att hitta den rätta storleken…) Ute har vi inte varit, bara studerat flitigt och dagen till ära inmundigat en mustig och fosterländsk siskonkorvssoppa. Men om vi hade gått ut och snön hade varit lämplig konsistens så skulle jag haft lust att försöka rekonstruera den här snökatten som jag hittade på I can haz cheezburger härförleden. (Hah, där fick jag in dagens ord nästan obemärkt 😉 Kanske jag borde få med gårdagens ord också genom att konstatera att vi inte tittat på galej :happy: )

Snökatt. Känns den igen? 😀

4 thoughts on “Snöig självständighetsdag

  1. Fast han fångade väl mest sin mat själv och krävde inte att få den serverad 🙂 Tuffingen. Minns inte om jag träffade honom (kanske en gång?) men historierna äro legio.

  2. Lilla Lisa writes:Skickligt insmugna ord 🙂 Påminner mig om ett uttryck jag lärde mig i somras: i jånstes. Härförledens dialektala broder.

Kommentera

