Est arrivé!

Nej, trots rubriken och lämplig tid på året talar jag inte om Beaujolais Nouveau (och gissa om det tog mig ett tag att komma fram till hur det stavas – jag vet hur det uttalas, ungefär, men kan inte skriva det). Jag talar om den senaste distraktionen – i stället för att studera flitigt har jag läst igenom den här:

Jag fick nog något av en flashback till när jag först upptäckte QC för några år sen – via SivÖ har jag för mig, tack för det! – och läste igenom hela arkivet på väldigt kort tid i stället för att skriva gradu 😮 Men gradun blev ju ändå klar så småningom, så månne jag inte ska få mina Dialoguppgifter klara också, om än något försenade…

Boken slutar på ett lite lustigt ställe, tycker jag, mitt i en story. Men de finns ju på nätet, bara dit och läsa – den börjar här. Teckningsstilen tar sig efterhand. I boken finns några omtecknade stripp, det är rätt coolt 😎 Plus roliga kommentarer 🙂

Vi äger förresten Fayes Bearmonstertröja i hoodieversion :up: I princip delar vi på den, men just nu är den i Åbo. Jag får ha anarkistbibliotekarietröjan här 🙂

2 thoughts on “Est arrivé!

  1. Jag vet 😀 Deras argument är bl.a. som följer: "May book befoulers be kept looking over their shoulders. Every time they go to underline, highlight, dog-ear, or let a young child handle a book shortly after eating something with jelly, may they remember that some librarians don't believe in law." Det är en underbar tröja, man blir glad av den.

Kommentera

