Vad *är* det med folk?

Jag har som vana att skumma nyheter lite då&då under dagen och läste just en grej på svenska ylleradions sida om att man borde ha klätt sig i lila idag. Jag hörde också Obama tala i morse, under devisen "It gets better!". Nåja, inte i Svenskfinland i alla fall, om man läser kommentarerna. Vad är det med folk? Varför anser de att de har rätt att spy ut sina oövertänkta och kränkande fördomar? Varför orkar de alltid hålla på och tjafsa om hur de minsann är normala och det är naturvidrigt med "sånadär" och larvigt så det ska daltas, osv. :yuck: Och vad är det egentligen med mig, när jag inte kan låta bli att läsa eländet? Varför tycker jag att jag ska läsa kommentarer på artiklar om invandring eller homosexualitet, när jag vet att det kommer att stå såna saker att jag bara blir upprörd av? :troll:

4 thoughts on “Vad *är* det med folk?

  1. Anonymous writes:Jag gör samma sak. Går t.o.m. in på Iltasanomats insändarsida ibland trots att jag vet att jag blir fly förbannad. För att inte tala om kommentarerna på IMDb eller YouTube…

  2. Anonymous writes:Ja, säg det ! Jag fungerar precis tvärtom. Ser inte ens på helt salongsfähiga aktualitetsprogram om det diskuteras språkfråga. Vill inte bli arg. Jag antar att man har en viss indignationskvot, och att den i mitt liv redan blivit uppfylld.Filosoferar Hobbemattes mamma

  3. Iltis har jag aldrig vågat mig på, men YouTube är annars absolut värst. Fast den gången jag läste kommentarerna om Vitas gälar så hade jag rätt roligt. Någon som kommenterade på ett liveuppträdande sa att "jag har hört att han alltid har halsduk för att han har gälar, han är ett freak". Jovisst har han gälar, i den officiella Opera2-videon. En musikvideo. Inte på riktigt. Nån har visst sovit på biologilektionerna… Språkfrågor är förstås ännu ett sådant område som föder osakligheter, jo 🙄

Kommentera

