Count yer mercies

Den här helgen har jag för första gången på länge inte haft smockfullt med program, utan hunnit sova och varva ner lite. Okej, en studieuppgift hade jag att sköta, men annars inget speciellt. Andra kattslaven, brorsan och jag var på bio på fredagen och såg Sveriges bidrag till Nordiska rådets filmpris, Metropia. Väldigt intressant, jag har svårt att säga om jag egentligen gillade den direkt, men den var bra för det 🙂 Vi hade egentligen tänkt se flera filmer under helgen, åtminstone Norges bidrag hade jag gärna sett, men vi var så trötta att vi aldrig orkade ta oss in till stan, utan roade oss med att baka och städa lite och titta på omåttliga mängder True Blood… 😮 (Den är dålig på ett väldigt underhållande sätt och musiken är verkligt cool!)

Sisko var jättenöjd när vi var hemma, det där klagande jamandet som hon har en tendens att ägna sig åt när bara endera av oss är hemma upphörde nästan fullkomligt. Det är helt tydligt att hon lider av att vara ensamkatt (både som i enda katt och för mycket ensam hemma) och det har jag dåligt samvete för 😦 Vi diskuterade det här med sällskap åt henne, men då borde man ju ha tid att vara hemma och låta den nya katten vänja sig vid en och vid Sisko också… så tills vidare får det vara som det är. Det riskerar annars att bli ännu värre, tänkte vi. Men vi förstår att Sisko saknar Twister, det gör vi också. Alldeles extra mycket har jag tänkt på honom nu när jag läste att en annan bloggkatt – Snuffe – har gått till de sälla jaktmarkerna 😦 Jag vet hur det känns, det gör väl de flesta djurägare/-ägda… :rip:

2 thoughts on “Count yer mercies

  1. I det exklusiva biblioteket i Kimito såg jag i går på litteraturträffen världens blus för en kattslav, en mängd vackra kattor på framsidan. Tyvärr var kameran hemma.

Kommentera

