Kulturfredag – vem behöver en kram!

Ni som bor i Helsingforstrakten har väl inte missat att Senatstorget är fullt med björnar? Björnar för fred, som står och håller varandra i handen :up: Utställningen United Buddy Bears pågår ännu knappa två veckor. Gå dit och titta på dem – man blir på otroligt gott humör av att titta på två meter höga nallar målade i glada färger 🙂


Nallar på rad.


Vem kan gissa vilket land den här kommer från?

Här är en strålande version! Universitetet i bakgrunden.

Den här detaljen gjorde mig så glad – en björn med flip-flopsandaler :happy:

4 thoughts on “Kulturfredag – vem behöver en kram!

  1. SivÖ writes:Äsch, de försvinner två dagar innan jag tänkt förära huvudstaden med ett besök. Synd. Visserligen såg jag några i Berlin i somras, men den där mängden björnar är imponerande. Är det något annat roligt på gång där? Jag hade tänkt se flamländska mästare på Sinebrychoff, och vad som än visas på Fotografiska, men annars är programmet öppet.

  2. Uuummm… Bokmässa anyone? 😉 Är du med eller utan unge herrn i släptåg, det påverkar i viss mån mina rekommendationer. Jag menar, avantgardistisk teater eller Amarcord på Filmis är kanske inte så lämpligt i så fall… (Chicken Run klockan fyra på söndagen däremot 🙂 Om vi inte redan planerat in bokmässa på söndagen så skulle jag absolut gå på den!) Hugo Backmansson på Amos kanske? Vi såg en liten utställning på Söderlångvik i somras och gillade den. Utställningen öppnar 22.10.

  3. SivÖ writes:Jag tänker åka alldeles ensam på minisemester, över en dag bara. Jo, Backmansson är jag högst medveten om, min kollega har skrivit en artikel för katalogen…I don't do bokmässa. Inga mässor alls, faktiskt. Klarar inte av folkmängden och försäljningsatackerna.

  4. Jaja, borde förstås ha gissat att du har koll på den – du har säkert bättre koll på konstutbudet i Hfors än jag 🙂 Så vilken dag är du här, ska du hinna hem till kvällen? Vill du se teater? Jag är själv grymt nyfiken på Teater 90°s Aniara som har premiär i morgon. jag förstår i princip din motvilja mot mässor, men samtidigt så blir jag egendomligt upphetsad av att se mycket böcker och bokintresserade på en gång 😮

Kommentera

