Nu rör han inte på sig mera

Läste (först nu) i DN att Martin Ljung dött. Ännu en av de stora svenska komikerna, de ordfinurliga, underfundiga komikerna som jag älskar, har gått ur tiden 😦 Nu rör han inte ens på småmusklerna mera :rip:

Jag har tydliga minnen av hur jag som barn suttit på golvet framför radion och lyssnat på "Guben i låddan" (hittar ingen lämplig länk) och Fingal Olsson och Skåjten. Och Ester, förstås, fast den är nog ovanligt elak… Så har jag ju nog hört dem på nytt många gånger i Kaffekvarnen :up: Hoppas det kommer mycket minnesrepriser nu (har inte hunnit lyssna idag), bara för att alla (som lyssnar) ska få dela upplevelsen.

4 thoughts on “Nu rör han inte på sig mera

  1. SivÖ writes:Jag har "dödat" Martin Ljung hur många gånger som helst, sådär Fingal Olssonskt "är han inte död?". Men nu var det ju på riktigt. Hoppas också på repriser i TV, man kan aldrig få för mycket Martin Ljung!

  2. Han blev ju nog rätt gammal, och var väl inte så aktiv på slutet, så det är förståeligt. Men visst var han bra!

Kommentera

