Frrrustration

Varje gång jag försöker hitta någon information på universitetets sidor, alldeles speciellt deras interna sidor som måste vara designade av någon BOFH, så svär jag, för de är förfärliga :bomb: Speciellt som jag inte riktigt alltid kommer ihåg vad de olika nya jätteinstitutionerna heter – men är det för mycket begärt att det ska finnas en länkad lista på dem på humanistiska fakultetens interna hemsida? Tydligen! Och det måste vara den interna, för jag behöver information som inte läggs ut på den externa :furious:

Så när jag läste den här XKCD:n så skrek jag (mentalt, är trots allt bibliotekarie) JESS! :yes: För kursorn över bilden för mera text. Jag skulle kunna klistra in den här, men den extra texten är så kul, så jag tycker ni ska gå&titta på originalet. Marsch, marsch!

2 thoughts on “Frrrustration

  1. SivÖ writes:Yes! Den ska printas ut! Våra hemsidor är precis lika hopplösa. I tre olika versioner – en för studenterna, en för "andra" och en för personalen. Jag skulle beställa kontorsmaterial häromdagen och fick göra en sökning för att hitta fram till rätt sida.

  2. ÅA:s sidor är faktiskt ganska förfärliga de också, det är sant. Jag har ofta fått ge upp och helt enkelt ringa eller maila någon för att få svar på mina frågor. Svaren brukar alltid börja med "det står nog på våra sidor…" Jag brukar bara vänligt svara att jag inte lyckades hitta det, men brukar ha lust att säga att om inte ens en erfaren bibliotekarie kan utvinna någon information därifrån så är det kanske snarare fel på sidorna än på användaren…

Kommentera

