Apropå trångboddhet

Fullkomligt utmattad av helgens förlustelser sitter jag nu och försöker redigera studierelaterad text. Det går lite segt när ygona går i kors… Det var roligt med gäster, men förstås ganska tungt också. Förutom att vi har dansat en massa så har vi tagit våra gäster på lite äventyr på Andra Sidan Långa Bron – de hade sett "allt det vanliga" så vi körde ett alternativt program med Arbetarbostadsmuseet och vedeldad bastu 😀

Arbetarbostadsmuseet stämde en nog till eftertanke – tala om trångboddhet! När upp till åtta personer skulle trängas i ett spisrum så var det nog till att hålla inne med gestikulerandet. Eller som vår ömma moder brukar säga: "Din frihet att vifta på armarna slutar där din nästas näsa börjar" 💡 Jag ska försöka komma ihåg museet när jag tycker att vi har ont om plats på våra furstliga femtio kvadrat… 😮

Jag hade tänkt bifoga en bild på rummet där det fanns åtta personers sovplatser, men jag hittar förstås inte just den usb-kabeln som har rätt storlek i ändan, så jag får inte ut bilden :irked: Vet ni att det är frustrerande med tre olika sorters usb-storlekar! Och en slav som är inkapabel att hålla ordning bland sina femtielva pryttlar (jag alltså). Sådär apropå eftertanke 😉

3 thoughts on “Apropå trångboddhet

  1. Blåtand. Jajo, om jag skulle veta hur man gör eller orka ta reda på… 😮 Tänkte nog tanken, men det kändes oöverkomligt igår åtminstone. Där var nog bäddplatser för ett antal barn, skavfötters mestadels.

Kommentera

