Uppåttjack?

Jag var till tant doktorn idag med min rygg och jag har till min stora lättnad inte diskbråck (vad ska man tro när det gör så förbaskat ont) eller ens ryggskott (för högt upp), men nån sorts led eller möjligen ledligament (det är inte alltid så lätt med finska) mellan kotorna som åkt på sned. Det går kanske om av sig själv, kanske kommer det att krävas manipulation, men tills vidare fick jag en massa roliga triangelmeduciner för att dämpa smärtan och få stödmusklerna (som förstås krampar) att slappna av – och jag vill lova att den där triangeln behövs! (Triangelmärkt medicin betyder att medicinen klassas som sådan som kan påverka uppmärksamhetsförmågan och man bör t.ex. undvika att köra bil.) Jag har tagit en enda tablett av den här Ardinexen, som har ibuprofen och kodein som verksamma ämnen, och jag känner mig helt hög! Allt känns lite luddigt och det svindlar lite… Och doseringen säger 1-2 tabletter upp till fyra gånger om dagen. Maaan :yikes: Men den verkar rätt effektiv, ryggen känns mest bara lite stel nu :up: Frågan är om jag ens vågar ta Sirdalud (muskelrelaxant) till natten, vad jag minns av den så fungerar den praktiskt taget som knock out-medicin :faint:

Jag vill påpeka att det var arbetsplatshälsovården som skrev ut det här. Månne någon skulle reagera om jag skulle sitta och fnittra med en tehuva på huvudet på jobbet… 🙄

2 thoughts on “Uppåttjack?

  1. Nå, hur gick det? Vågade du ta Sirdalud till natten? Fick du intressanta hallucinationer? Gick du i sömnen eller nåt annat skoj?Är det din gamla tillverkningsdefekt som spökar, eller nåt nytt? (Hade du inte ett par kotor som var litet excentriskt formade?)

  2. Jag har nu tagit Sirdalud två nätter, men faktiskt inte drömt så hemskt mycket spännande, bara slocknat snabbt. Kodeinet är nog roligare 😉 men jag börjar vänja mig vid det också – vilket förstås också tyvärr betyder att effekten inte är lika bra 😦 Men den är nog helt okej, en lätt molande värk kan jag handskas med (fast den gör mig ganska grinig, märker jag!) Det är ett nytt fel, inte det gamla bekanta. Därför blev jag så orolig också, tänkte att det var något allvarligt.

Kommentera

