Kom-ihåglista

a) Man ska inte handla mat när man är hungrig :right:
b) Om man ändå handlar mat när man är hungrig (det är väl rätt vanligt) så ska man inte stirra slött/eller äcklat på grönsaker och andra nyttigheter och sen ta ett paket fryspommes för att det är det enda som känns ätbart och (framför allt) snabbt :chef:
c) Om man inte kan motstå fryspommes (kolhydrater, salt&fett, jess) så ska man försöka tänka på att 500g pommes är lika med ett halvt kilo och inte laga till hela påsen när man är ensam hemma :whistle:
d) Om man smäller i sig ett halvt kilo pommes så mår man inte så bra efteråt. :ko:

5 thoughts on “Kom-ihåglista

  1. Andra kattslaven writes:Det går faktiskt ganska snabbt att plocka ihop en matig, knapp halvkilos sallad. Jag tycker mig minnas vem som lärt mig t.o.m. hur man får isbergssalladen att smaka bra (mindre beskt – riva inte skära). Det tar inte särskilt länge. Det enda är att komma ihåg att koka lite blomkål i förväg… om man nu känner för blomkål, vilket man väl gör(?).Skyll inte på ensam hemma, jag skulle inte röra fryspommes med en one-foot-pole nu när jag har lärt mig att jag kan, hinner och orkar plocka ihop en sallad, spec. om jag varit till butiken :pMen det var lite roande att läsa att pommarna inte satt så bra. …told you so… 😀

  2. Jag känner aldrig för blomkål när jag är trött och vrålhungrig 😦 Och sallad är för kallt och jag blir inte mätt på det, känns det som när jag är sådär hungrig. Sallad är tilltugg för mig. Förutsatt att jag orkar laga till den, annars blir den till halvvissnad installation… Det är roligare att laga mat åt andra 🙂

  3. Jag kan berätta att Koko har helt rätt i sina observationer. Inspirerad av detta inlägg tömde jag ut ungefär så mycket pommes som ryms på en vanlig plåt (litet mindre än en halvkilos påse – min påse var ett helt kilo och jag har kanske aningens mer än hälften kvar) och åt det med två sorters ketchup till middag igår. Magen gillade det inte speciellt.Håller med om sallad och blomkål – förutom att man förstås kan göra blomkålen mer matig med ost eller såser.

Kommentera

