Om, om, om igen

Jag har flunsa för andra gången på en månad. Inte alls kul 😦 Ont i halsen och musklerna, hosta, feber (igår åtminstone) och så vidare. Jag har inte tid! Vi har massor att göra på jobbet, förberedelser inför invasionen av nya studenter och annat. Dessutom är det extra jobbigt att vara sjuk när vattnet och avloppet är avstängt hela dagen på grund av rörarbeten :right: (Jag antar att jag är tacksam över att de inte håller på att borra åtminstone.) Jag har just nu släpat mig upp ur sängen en stund för att flytta diverse jobbrelaterade möten och försöka pigga upp mig med min bloggfix, men jag tror att jag ska lägga mig igen – hyser en svag förhoppning om att jag ska vara tillräckligt pigg för att jobba i morgon om jag vilar mycket idag.

Den som som vanligt är glad är förstås Sisko. Hon älskar när jag är hemma och sjuk, det betyder nämligen att jag mest ligger i sängen och alltså är tillgänglig hela tiden. Annars envisas jag ju med att försöka göra saker när jag är hemma, och hon är inte som Twister som glatt kunde hänga på min axel medan jag diskade, lagade mat, hängde upp tvätt eller andra husliga saker som man nu emellanåt måste ägna sig åt. Sisko gillar nog att bli buren på, men ordentligt med båda händerna, tack! :queen: Att ha slaven liggande på plats i sängen är inte alls dumt: "man kan hoppa från katträdet ner på magen på den så att den vaknar till lagom för att klappa en" tror jag att hon resonerar. Ouff. :cat:

3 thoughts on “Om, om, om igen

  1. Jag tror du träffar för många människor på ditt jobb, och därför blir sjuk. Kanske du kunde begära förflyttning till något djupt valv med gaaamla böcker, där inga ovidkommande studenter och annat löst pack med snoriga näsor släpps in. Bli en universitetets "crypt keeper"? Kanske Sisko också kunde följa med på jobbet då – hon kunde lära sig att sitta på din axel och fräsa skrämmande mot de få stackare som vågar sig ner i valvet.

  2. Usch, jag gillar inte djupa valv 😦 Håller de facto på att försöka utverka ett intyg som säger att de inte kan tvinga ner mig i källaren på den nya storbibban.Men Sisko på jobbet vore kul :love: Eller så inte… :right:

Kommentera

