Kladdekatt

Sisko blir lite piggare hela tiden, men måste gå på antibiotika och div annat ett bra tag ännu, så morgon och kväll har jag det tvivelaktiga nöjet att tvinga i henne ett antal tabletter och åtminstone lite konvalescentmat med dem – jag har en 5ml-spruta med avklippt spets som jag använder för matandet, för det är svårt att få henne att äta mera än en symbolisk slick på egen hand. Jag brukar omväxlande köra med Hills A/D och Royal Canins Recovery, liknande smet är det i bägge och ingendera är någon särskild hit :left: Fast efter kvällens session så undrar jag om inte A/D är snäppet värre. Åtminstone när man har det på jeansen (från tvättkorgen, man lär sig) och tröjan och handduken som man brett ut över sängen som skydd och inte minst över hela katten… Nå, hon får ju i sig lite mera av eländet när hon putsar sig förstås :p

Kommentera

