Klätterkatt

Sisko är fortfarande på hård medicinering och gillar inte alls att få itvingat sig tabletter morgon och kväll 😦 Hon har helt tydligt ont i magen av eländet och tycker inte riktigt om mig just nu*, eftersom det är mitt ansvar att få i henne antibiotikan och lite mat till den, så hon har bosatt sig ovanpå bokhyllorna. Det ser lite lustigt ut när man bara ser några tassar och en svans sticka ut utanför kanten.

Bilden är tagen med brorsans telefon som han varit superhygglig nog att låna mig :love: när jag inte har ork och tid att gå och skaffa en ny – min gamla har helt gett upp kontraktet 😦 (Och jo, böckerna är inte helt i bokstavsordning, har inte riktigt haft ork att ordna dem efter att vi var tvungna att flytta på alla böcker under rörremppan. Bibliotekarien i mig skäms lite för att visa upp det, men om jag hade beskurit bort böckerna så hade inte bilden blivit lika bra 🙂 )

* Knappt hade jag skrivit det där med att hon inte tycker om mig och loggat ut så kom Sisko tassande och lade sig tätt intill mig och spann och buffade lite – som om hon ville motsäga mig 🙂 :love: :cat:

2 thoughts on “Klätterkatt

  1. brorsan writes:Hej en riktigt bra bild. Blås inte upp den för mycket bara; så bra är kameran inte. Efter ditt besök så är ju mina böcker i bokstavsordning. Dax för mej att komma på besök? 😉

  2. Jag märkte att den inte såg så bra ut i stort format, jo. Men kul att ha en kamera i telefonen i alla fall 🙂 Du är så välkommen! ⭐

Kommentera

