Att lokalradio

Jag har många gånger de senaste månaderna reflekterat över hur klyftorna i samhället syns här i betongförorten. De håller på och bygger ett stort (mycket stort!), nytt köpcentrum i stället för den gamla sunkiga betongklumpen (som jag i och för sig inte direkt saknar, förutom kanske K- och arabbutiken) och när man kommit förbi nybygget på väg mot metron så ser man brödkön utanför Sportkvarnen 😦

Så när lokalradion efterlyste lämpliga stadsdelar att tala om i sin sommarserie så mailade jag till dem om just det här och ett par dagar senare ringde de upp och frågade om jag ville delta i programmet. Jag sa okej, och den som vill lyssna kan göra det här. Det är ju alltid ganska hemskt att höra sig själv, och jag svamlar nog en hel del, men kan förstås ändå inte motstå att pimpa mig 😮

8 thoughts on “Att lokalradio

  1. Tona: Jag vet – andra kattslaven anmärkte också på det: "ankee" och "lama" 😮 Men "ankee" är det ord jag alltid förknippat köpcentret med, så det kom automatiskt. När jag skrev det här så kom jag på uttrycket "sunkigt", men å andra sidan är det så rikssvenskt att jag inte vet om folk förstår det :DChristel: Jag hoppas du menade mig och inte reportern 😉

  2. Monika H writes:Härligt med folk som bryr sig, verkligen! Och diskuterar det i radio. Jag blir så där lagomarg och tänker ut försmädliga planer på hur kulturfonderna kunde ta steget ut och finansiera t.ex. viss dyr svensk skådespelarutbildning – så kan de nuvarande TeaH-skattepengarna i stället gå till hungrande…

  3. Christel: Jag var bara lite elak mot reportern. Fy på mig 😮 Monika: TeaH utbildar ändå folk i nånting konstnärligt, vilket i mitt tycke är bättre än vissa andra saker som det läggs skattepengar på :right: Men visst sitter man som "naiv vänstermänniska" och undrar över att det ska vara så svårt att fördela resurserna lite jämnare…

  4. Mmm. Både andra kattslaven och jag är övertygade om att hon sa ungefär "och här kommer någon som verkligen vet vad hon talar om" när den som bott där i 45 år skulle intervjuas, men de verkar ha klippt bort det.

Kommentera

