I could have danced all night – und I did

Förra veckan var jag alltså på Nordlek och dansade mer eller mindre dygnet runt, utom då jag jobbade eller sov några timmar här och där 🙂

Organisationen av talkoarbetarna var inte direkt den bästa, för att uttrycka det milt :ko: : vissa jobbade bara några timmar per dag, medan andra jobbade häcken av sig. Men trots det var stämningen bland jobbarna väldigt uppåt, sådär som den ibland kan vara när ett gäng jobbar hårt för nåt gemensamt :up: Jag tyckte det var rätt kul (fast stressigt) att stå i incheckningen, jag fick i alla fall användning för mina språkkunskaper 🙂 Jag satt ett enda nattskift, sen vägrade jag – det var något av det jävligaste jag varit med om, att försöka sitta och hålla sig åtminstone halvvaken hela natten när hela kroppen bara skriker efter att få soooova! :zzz: Väldigt ineffektiv blir man också, vi skulle passa på att städa när det var lugnt, och det måste ha tagit mig tio minuter att ens komma på hur moppen skulle sättas på 😮

Det är en helt annan sak att dansa hela natten – det gjorde vi sista natten och det var verkligen fiilis! :yes: Det hör till att det ska vara nattdans, det var det varje natt, men den brukar sluta en tre-fyratiden. Den här gången höll vi på till frukost och så städade vi efter oss 😀 Man blir lite monoman på sånadär tillställningar :p Det är egentligen lustigt, jag som annars i allmänhet tycker att det där med sport och motion är ett nödvändigt ont för att inte få onödigt ont 😉 kan dansa precis hur mycket och hur länge som helst – speciellt om jag har ett bra par. Det bara flyter på och, ja, går som en dans 😆 Måste vara det där endorfinet som sportare talar om 😉

Sen kan man konstatera att det måste vara Murphys lag som fixade det så att det var strålande sol och varmt hela veckan (när vi mest var inne och dansade och drack litervis med vatten för att försöka motverka vätskeförlusten), förutom just under festuppvisningen, som alltså var utomhus :right: Då regnade det och blåste och var kallt som f-n :devil: Vi såg säkert måttligt festfina ut i våra folkdräkter med icke-tillhörande genomskinlig regnkåpa… Jag hade dessutom hätta för första gången (har alltid haft ”Paulaband” tidigare) och var väldigt olycklig – den tål nämligen inte alls vatten :down: Sådär överlag var nog festuppvisningen ironiskt nog det minst lyckade under veckan, på sitt sätt värre än nattskiftet, för jag var så sur och grinig (kall, våt, hungrig, trött, stressad) och allmänt otrevlig 😦 (Förlåt!) :worried:
Det blev bättre sen med mat&dans och så kom en lagkompis och hälsade på oss och det var väldigt trevligt :up:

Det var verkligen en upplevelse att vara med om en nordisk folkdansstämma, man fick lära sig så många nya danser (fast halling var nog lite för svårt för mig!) och träffa så många trevliga människor. Jag har alltid varit mycket för det nordiska samarbejdet 😉 och nattvak och utmattning hör liksom lite till. Det är bara vart tredje år, trots allt. Jag undrar om jag inte måste sikta på Steinkjer i Norge :happy:

3 thoughts on “I could have danced all night – und I did

  1. Vade retro! :devil: Fresta mig inte, jag borde nog använda min förhållandevis korta semester till annat än att dansa också – en fjärdedel får räcka 😉

  2. Ping: Nordisk identitet | En kattslavs dagbok

Kommentera

