Vill ha bibbakatt!

Jag håller på och läser en bok som heter Kirjastokissa. Den är egentligen en amerikansk bok som har översatts till flera språk, men hit kom den på finska, så jag tänkte att jag skulle läsa den som språkövning :up: Det är en väldigt söt historia om en liten kattunge som hittas i returlådan på ett bibliotek och växer upp som bibliotekskatt 🙂 :love: Han får namnet ”Dewey Readmore Books” – Dewey efter det amerikanska biblioteksklassifikationssystemet! 😆 Boken handlar dessutom ganska mycket om majsodlarsamhället i Iowa och bibliotekariens liv, eftersom det allt hänger ihop, Dewey påverkar alla i den lilla staden Spencer, vare sig de går på biblioteket eller inte, eftersom de som går på bibban tar med sig historier hem 🙂

Jag är grön av avund – tänk att ha en egen bibbakatt! :cat: Jag drömmer ofta (bokstavligen) att jag har med mig katt/katter på biblioteket, men det mesta av tiden går åt till att passa dem så att de inte smiter ut… :worried: Å andra sidan, med tanke på hur åtminstone våra katter förhåller sig till det skrivna ordet så skulle det väl se ut ungefär så här 🙄

One thought on “Vill ha bibbakatt!

  1. Ping: Pingvinlektionerna – En kattslavs dagbok

Kommentera

